دانشگاه علوم پزشکی کردستان با تکیه بر عملکرد مؤثر در حوزه نظارت بر درمان، موفق به کسب رتبه دوم کشوری در بین دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور شد. این موفقیت ارزشمند در ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۴ مرکز نظارت و اعتباربخشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بدست آمد.
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از اجرای گسترده برنامه نظارتهای بهداشت محیط در دهه نخست ماه محرم خبر داد و گفت: با هدف حفظ سلامت عزاداران حسینی، ۵۰۱ مورد بازرسی از اماکن مذهبی، موکبها و ایستگاههای صلواتی انجام شد و بیش از ۱۹۶ کیلوگرم مواد غذایی غیربهداشتی از چرخه مصرف خارج شد.
نشست مشترک معاون بهداشتی دانشگاه با مدیر و کارشناسان مدیریت سازمانهای مردمنهاد و خیرین دانشگاه برای تقویت نقش خیرین در توسعه خدمات بهداشتی و سلامتمحور، برگزار شد.
کمیته دانشگاهی کاهش و پیشگیری موربیدیتی مادران باردار با هدف بررسی و تحلیل سه پرونده مرتبط با مادران باردار و نوزادان، با حضور رئیس دانشگاه، اساتید گروههای آموزشی زنان و زایمان، بیهوشی، جراحی و قلب و عروق، همچنین معاون درمان و مدیر درمان و اعضای اداره مامایی معاونت درمان برگزار شد.
دانشگاه علوم پزشکی کردستان پیرو اطلاعیه استانداری کردستان در خصوص تاخیر دوساعته آغاز بکار دستگاههای اجرایی استان در روز شنبه مورخ ششم تیرماه ماه ۱۴۰۵ اطلاعیه ای صادر نمود.
تیم انژیوگرافی مرکز درمانی توحید سنندج به سرپرستی دکتر پیام قادری برای نخستین بار در استان کردستان، موفق به انجام انژیوامبولیزاسیون سودوآنوریسم عروق کلیه شد؛ روشی مداخلهای که با توقف خونریزی شدید، از جراحی باز و آسیب به بافت سالم کلیه جلوگیری میکند.
بابک هدائی، رییس اورژانس پیشبیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان، با صدور توصیههایی جامع برای ایام سوگواری در ایام ماه محرم، بر لزوم توجه همزمان به بهداشت فردی، سلامت مواد غذایی، پیشگیری از گرمازدگی و آمادگی برای کمکهای اولیه در تجمعات عزاداری تأکید کرد.
رئیس اورژانس پیشبیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان از ثبت ۶۶ هزار و ۷۹۵ تماس و اجرای ۲۰ هزار و ۳۴۸ مأموریت طی سه ماهه نخست سال ۱۴۰۵ خبر داد و گفت: در مدت مذکور، ۱۸ هزار و ۶۱ مددجو تحت پوشش قرار گرفتند و ۱۰ درصد مأموریتها با موتورلانس انجام شده است.
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، با تأکید بر خطرات ناشی از گرمای هوا و تابش مستقیم نور خورشید، توصیههای مهمی را برای پیشگیری از آسیبهای احتمالی به پوست و چشم شهروندان ارائه کرد.
حجتالاسلام والمسلمین داود بهنصر، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کردستان، با صدور پیامی، ایام سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی را تسلیت گفت و با اشاره به حملات اخیر دشمنان علیه نظام اسلامی و شهادت مقام معظم رهبری و جمعی از یاران و اهلبیت ایشان و هموطنان، تاکید کرد که شباهت امروز با عاشورا، در اتحاد حول محور ولایت و استقامت در برابر ظلم است و ملت ایران، ادامهدهنده راه حسینیاند.
جلسه هماندیشی مسئولان منابع انسانی دانشگاه با هدف بررسی برنامههای آتی حوزه منابع انسانی، ارتقای فرآیندها و تقویت هماهنگی میان واحدهای مرتبط برگزار شد.
در راستای نظارت مستمر بر پروژههای عمرانی دانشگاه، کارشناسان مدیریت منابع فیزیکی و طرحهای عمرانی دانشگاه از پروژه احداث دانشکده بهداشت سنندج بازدید کردند.